LSP
Load Spread Program
LSP je řízené odlehčení zadní nápravy díky odpuštění tlaku vzduchu z měchů. Tato funkce optimalizuje rozložení zatížení vozu při částečném naložení, zlepšuje manévrovatelnost díky funkci automatického rozpoznání zatáček, snižuje opotřebení pneumatik a pomáhá při rozjezdu do kopce.
Optimalizace zatížení náprav
Při částečném vyložení návěsu dojde k posunutí těžiště a tím přetížení hnané nápravy tahače. Díky systému LSP, který odlehčí zadní nápravu návěsu, dojde k dynamickému zkrácení rozvoru návěsu a celé zatížení je opět v optimálních hodnotách.
Zlepšení manévrovatelnosti
Manévrovací schopnosti soupravy jsou znatelně vylepšeny díky automatickému rozpoznání zatáček. Při průjezdu zatáčkou je odlehčena zadní náprava a tím se mění poloměr otáčení soupravy. Systém je funkční do rychlosti 30 Km/h a maximálnímu zatížení 24t. Při větším zatížení náprav se účinek zvyšuje. Přesunutím bodu otáčení směrem dopředu se také výrazně snižují boční síly na pneumatiky a tím i tření. Opotřebení pneumatik je tedy díky tomu nižší.
Rozjezdová pomůcka
Systém LSP funguje také jako rozjezdová pomůcka do kopce. Odlehčením zadní nápravy dojde ke krátkodobému zvýšení zatížení poháněné nápravy a zlepšení trakce.
Aktivace
Systém LSP je aktivován pomocí spínače na boční ovládací konzoli návěsu, anebo přímo tlačítkem z kabiny řidiče. Systém automaticky hlídá, aby nedošlo k zatížení náprav nad 19,5t. Indikace zatížení je zabezpečena manometrem umístěným na ovládací konzoly.
Při nakládaní/vykládání návěsu zezadu, musí být systém LSP vypnut
Systém LSP nelze kombinovat s:
- EBS modulátorem Knorr
- dvěma zvedacími nápravami
- řiditelnou nápravou
- pneumatikami 385/55 R19,5
- držákem pro vysokozdvižný vozík