Dynamická ochrana poškození zádě vozu (DRP)
Odolnější, lehčí a v modulárním provedení Systém Dynamic Ramp Protection DRP 3.0
1. Požadavky trhu
Kvalitní provedení systému pro najíždění k nakládacím rampám se na trhu již etablovalo. Celá řada našich zákazníků si cení pružinového dorazu systému DRP jako ochrany zadního portálu vozidla před poškozením. Poškození v této oblasti může být velmi nákladné a může vyřadit vozidlo na delší dobu z provozu. Naši zákazníci požadují spolehlivá řešení, která jim umožní provoz bez jakýchkoliv omezení. S novou generací vozidel S.KO COOL byl systém DRP nově koncipován. Systém je nyní lehčí a odolnější. Navíc je nyní konstruován v modulárním provedení a lze jej vyměňovat po jednotlivých modulech.
Náklady na opravy a doby výpadku jsou faktory, které velmi zatěžují každodenní provoz. Vše, co vede k minimalizaci problémů je v oboru nákladní dopravy velmi vítáno. Naši zákazníci si mohou být jistí, že pro dlouhodobou ochranu investice do našeho vozidla volí v tomto případě správné řešení.
2. Užitná hodnota pro zákazníka
2.1 Efektivita
V případě pevných dorazů dochází při najíždění k rampě nebo při nakládce často k jejich poškození.
Se systémem DRP 3.0 nehrozí výpadky vozidla a problematika najíždění k rampě je vyřešena. Ochrana zádě vozidla před poškozením při najíždění doznala výrazného zlepšení. Síla nárazu při najíždění k rampě se díky dlouhé dráze pružného dorazu rovnoměrně přenáší do celého rámu. Gumový prvek uložený uvnitř modulu rovnoměrně rozkládá působící sílu a je koncipován tak, aby absorboval až třikrát větší sílu. Tvrdý náraz přichází až s výrazným zpožděním.
Vyšší užitečné zatížení znamená pro naše zákazníky u transportů citlivých na hmotnost vyšší obrat a marži. Při vyšší stabilitě je systém DRP 3.0 celkem o 56 kg lehčí než jeho předchůdce. Lze tak docílit úspory pohonných hmot i při jízdě bez nákladu.
V případě částečného poškození je toto nové řešení flexibilnější. Díky novému třídílnému provedení koncového rámu může zákazník ušetřit náklady na opravu a minimalizovat dobu pobytu v opravně. Nyní je rovněž možné systémem DRP 3.0 dodatečně vybavit i vozidla, která jej nemají, pokud se jedná o vozidla nové generace.
Čtyři eliptické válečky mají velmi robustní konstrukci a umožňují vozidlu dostat se blízko k rampě i v případě, že nenajede přesně v pravém úhlu. Proces nakládky a vykládky se tak urychluje, neboť odpadají další pokusy o přesné najetí k rampě. Díky konstrukci válečků může návěs bez problémů dorovnávat výšku nakládky u rampy.
2.2 Bezpečnost
Systém DRP chrání celou záď vozidla a zejména rám zadní stěny. Vozidlo tak zůstává v provozu. Snižují se náklady na opravy a omezují se výpadky provozu. Systém DRP nabízí vyšší ochranu při manévrování u rampy a představuje nejlepší možnou ochranu pro nástavbu.
2.3 Manipulace
2.4 Vzhled
Válečky z ušlechtilé oceli a masivní, pozinkovaný kryt systému DRP vytvářejí solidní optický dojem. S tímto řešením se u zákazníka vytváří pozitivní dojem z vlastního vybavení. Při odprodeji vozidla tento faktor rovněž pomáhá.
3. Podrobnosti o výrobku
• Úspora hmotnosti 56 kg oproti DRP 2.0
• Modulární koncový rám nabízí více variant řešení oprav
• Čtyři pružně uložené válečky z ušlechtilé oceli na každé straně, které při najíždění pohlcují energii jemněji, než tomu bylo u DRP 2.0.
• Delší dráha pružení: 70 mm namísto 46 mm. Pozdější tvrdý náraz.
• Optimalizované pořadí nárazů tlumicích systémů
• Dorazové válečky jsou vyrobeny z ušlechtilé oceli, a vytvářejí tak za každých okolností dobrý dojem
• Kontaktní plochy z ušlechtilé oceli v pozinkovaném korpusu (dobrá ochrana proti korozi)
• Tlumicí systém umístěný za válečky je vyvinutý speciálně pro účely nakládky a vykládky návěsů.
• Zesílená a přepracovaná ochrana při najíždění k nakládací rampě
4. Zhodnocení
Systém Dynamic Ramp Protection představuje robustní řešení pro ochranu zadního portálu vozidla před poškozením. Díky válečkům z ušlechtilé oceli systém nevyžaduje takřka žádné opravy.
Více informací naleznete ZDE