DALP
Dynamic Axle Load Program
Systém DALP (Dynamic Axle Load Program) díky dynamické regulaci tlaku měchů dosáhne optimálního rozložení zatížení přívesu.
Výhody:
- zvýšena bezpečnost jízdy díky lepší stabilitě vozidla
- snížení opotřebení přívěsu a jeho funkčních částí
- při částečném zatížení nemusí být náklad přemisťován kvůli zatížení
Tandemový přívěs se systémem DALP - dynamické nastavení první osy
Tandemový přívěs částečně zatížený (cca 5t) se zavěšeným vysokozdvižným vozíkem (cca2t).
Rozložení nákladu bez DALP - negativní zatížení oje
- 1. osa cca 6,1t, tlak v měchu cca 2,8 bar
- 2. osa cca 6,1t, tlak v měchu cca 2,8 bar
Rozložení nákladu s aktivním systémem DALP - zatížení oje v pořádku
- 1. osa cca 2,4t, tlak v měchu dynamicky cca 1,0 bar
- 2. osa cca 9,0 t, tlak v měchu cca 4,2 bar
Tandemový přívěs bez nakládky zatížen zavěšeným vysokozdvižným vozíkem (cca 2t)
- 1. osa zdvižena, tlak v měchu 0 bar
- 2. osa cca 6,7t, tlak v měchu cca 3,2 bar
Tandemový přívěs se systémem DALP - dynamické nastavení druhé osy
Tandemový přívěs částečně zatížený v přední části (cca 8t).
Rozložení nákladu bez DALP - negativní zatížení oje
- 1. osa cca 5,8t, tlak v měchu cca 2,6 bar
- 2. osa cca 5,8t, tlak v měchu cca 2,6 bar
Rozložení nákladu s aktivním systémem DALP - zatížení oje v pořádku
- 1. osa cca 9,0t, tlak v měchu cca 4,2 bar
- 2. osa cca 3,3t, tlak v měchu dynamicky cca 1,3 bar